0
admin
17, فبراير 2021
1073
0


هذا المبنى الحديث المظهر هو أكثر من مجرد مبنى جميل – إنه كهف لحماية بذور العالم.

It is The Svalbard Global Seed Vault, located on the Norwegian island of Spitsbergen in the remote Arctic Svalbard archipelago. It houses and protects seeds of all kinds of plants from around the world so that they could be preserved and repopulated in case of disaster.
    

إنه بنك أو قبو سفالبارد العالمي للبذور، وهو يقع في جزيرة سبيتسبيرجين النرويجية في أرخبيل سفالبارد القطبي النائي. ويؤوي ويحمي بذور مختلف أنواع النباتات من جميع أنحاء العالم حتى يمكن الحفاظ عليها وإعادة توطينها في حالة وقوع كارثة.

Entrance to the seed vault during polar night  

مدخل قبو البذور خلال الليل القطبي



The Nordic Gene Bank has, since 1984, stored backup Nordic plant germplasm via frozen seeds in an abandoned coal mine at Svalbard. The Svalbard Global Seed Vault officially opened in 2008. The Svalbard Global Seed Vault contains 642 million seeds and has the ability to hold up to 2,5 billion. The vault has a particular focus on food crops, so 69% of the seeds are grains  and 9% legumes. The rest of the roughly 6000 species are a wide variety of fruits, vegetables, herbs, and other plants. Including hallucinogenic plants such as cannabis and opium, though no GMOs. 76 institutions with seeds from 223 different countries and territories have made deposits in the vault. The largest number of seeds come from India at 95 million.
    

فمنذ عام 1984 قام بنك جينات النورديك بتخزين الأصول الوراثية الاحتياطية للنباتات الاسكندنافية عن طريق البذور المجمدة في منجم فحم مهجور في سفالبارد. وقدافتتح قبو سفالبارد العالمي للبذور رسميًا في عام 2008. يحتوي قبو سفالبارد العالمي للبذور على 642 مليون بذرة ولديه القدرة على استيعاب ما يصل إلى 2،5 مليار. يركز القبو بشكل خاص على المحاصيل الغذائية، لذا فإن 69٪ من البذور عبارة عن حبوب و 9٪ بقوليات. ما تبقى من 6000 نوع تقريبًا عبارة عن مجموعة متنوعة من الفواكه والخضروات والأعشاب والنباتات الأخرى. بما في ذلك النباتات المهلوسة مثل القنب والأفيون، ولا توجد نباتات معدلة وراثيًا. وقد قامت 76 مؤسسة بذور من 223 دولة ومنطقة مختلفة بوضع ودائع في الخزنة. وأتى أكبر عدد من البذور من الهند، 95 مليون.

Seed storage containers on metal shelving inside the vault.

حاويات تخزين البذور على رفوف معدنية داخل القبو.

Seeds are stored in aluminum bags since 2004.

تحول تخزين البذور إلى أكياس الألومنيوم منذ عام 2004.



Glass tubes were originally used for storage.

كانت الأنابيب الزجاجية تستخدم في الأصل للتخزين.

Old and new seed containers   أساليب التخزين القديمة والحديثة

المرفقات ()
كلمات دليلية (وسوم)
رابط مختصر للموضوع
لاضافة الموضوع في منتداك
التعليقات
اختياري
تابعنا هنا أيضاً
رابط اللقطة